Kur’an’ı Ruhül Kudüs Rabbinin katından hak olarak indirdi

 

قُلْ نَزَّلَهُ رُوحُ الْقُدُسِ مِنْ رَبِّكَ بِالْحَقِّ لِيُثَبِّتَ الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا وَهُدًى وَبُشْرٰى لِلْمُسْلِم۪ينَ ﴿١٠٢﴾

 

102- Ey Peygamber, de ki: “Kur´an’ı, Ruhül Kudüs Cebrail, müminlerin imanını pekiştirmek, müslümanlara bir hidayet rehberi ve bir müjde olmak üzere, rabbinin katından hak olarak indirdi.

O’na iftira edilmesi mümkün değildir. Çünkü onu “Ruh-ul Kudüs” yani Cebrail (selâm üzerine olsun). “Rabbinin katından” indirmiştir. Senin yanından değil. “Hakka dayalı olarak.”

Ona boş ve yanlış şeyler karışmaz.

“Amacı mü’minlerin inancını pekiştirmek.”

Kalpleri Allah’a bağlı olan ve onun Allah tarafından gönderildiğini kavrayan böylece hak üzerinde sağlamlaşan ve doğruluğuna kesin kanaat getirenleri desteklemek.

“Müslümanlara doğru yol kılavuzu ve rahmet olarak.”

Çünkü O kendilerini doğru yola iletir. Onları zafer ve üstünlükle müjdeler.

  FİZİLALİL KUR’AN

Allah vahyini parça parça gönderir, çünkü insan aklı ve kavrama kapasitesi sınırlı ve eksiktir ve onun meseleyi bir anda bir kerede anlayıp kavramasını engeller. Bu nedenle Allah Hikmeti ile Vahyini Ruhü’l Kudüs (Cebrail) aracılığıyla parça parça göndermiştir. O, insanların bir konuyu kabiliyet ve istidatlarına göre kavrayıp bilgi ve imanlarında sağlam olabilmeleri için onu safha safha indirir, yavaş yavaş ayrıntılarına iner ve onu insanlara açıklamak için bir çok değişik yol ve metodlar izler.”

Kur’an’ın parça parça gönderilmesinin ikinci hikmeti de, ona tabi olan müslümanların İslam’ın tebliği için gerekli talimatı alabilmeleri ve ihtiyaç duyduklarında O’nun tam zamanında çözümler sunmasıdır. Eğer bu emirler ve talimatlar zamanından önce veya sonra gönderilseydi yararlı olmazdı.

Kur’an’ın bir seferde bir bütün olarak gönderilmemesinin üçüncü hikmeti de, işkence çeken ve büyük engellerle karşılaşan müminlere, tekrar tekrar ihtiyaç duydukları cesaret ve müjdenin verilmesidir. Bu nedenle Kur’an’da kendilerine görevlerini yürütecek güç ve ümit vermek üzere tekrar tekrar ahiret mutluluğu müjdelenmektedir.

Ruhü’l Kudüs: “Cibril burada vahyi getiren meleğin yerine, vahyi getiren meleğin insanlarda bulunan zaaflardan uzak olduğunu kafirlere anlatmak üzere bu ünvanı almıştır. O, günah işlemesine neden olacak insani eksikliğe de sahip değildir. O, tamamen temiz ve kutsaldır ve Allah kelamını eksiksiz bir şekilde iletir.”

 TEFHİMUL KUR’AN

Başa dön tuşu