Bu, onların dünya hayatını ahirete göre daha sevimli bulmalarından…

 

ذٰلِكَ بِاَنَّهُمُ اسْتَحَبُّوا الْحَيٰوةَ الدُّنْيَا عَلَى الْاٰخِرَةِۙ وَاَنَّ اللّٰهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِر۪ينَ ﴿١٠٧

 

107- Bu, onların dünya hayatını ahirete göre daha sevimli bulmalarından ve şüphesiz Allah’ın da küfre sapan bir topluluğu hidayete ulaştırmaması nedeniyledir.

Bu davranışlar dünya hayatını âhirete tercih edenlerin, dünyayı kıble edinip ona tapınanların yapabilecekleri şeylerdir. İşte bu yüzden bu adamlar imandan sonra küfre kalplerini açmışlardır.  Allah’ı bir tarafa bırakıp Allah karşıtı kimselerle beraber oluyorlar. Allah dinini, Allah kitabını, Allah âyetlerini bir kenara bırakıyorlar. 

Rabbimiz de bu kâfirler topluluğunu asla hidâyet etmiyor. Yâni belki hayatında hiç imanla tanışmamış, Allah’ı bilmemiş, kitabı görmemiş, peygamberle diyalog kurmamış, Allah’ın dini konusunda hiçbir bilgisi olmayan bir kâfirden çok farklıdır böyleleri. Kaldı ki böyleleri bile bir anda hiç bilmedikleri bir iman dâvetiyle karşı karşıya kaldıkları zaman hemen müslüman olabiliyorlar. Ama bir adam düşünün ki imanı bilecek, Allah’ı tanıyacak, İslâm’la, hidâyetle tanışacak ve sadece bir dünya menfaati için dinini, imanını satacak,Allah böylelerini hidâyet etmeyecektir. 

 BASAİRUL KUR’AN

Ayet, Allah’ın azabına müstahak olanların temel vasfının, geçici olan dünya hayatını ebedi olan ahiret hayatına üstün tutmaları olduğunu vurgular. Bu tercih, onların değer yargılarının ve önceliklerinin yanlışlığını gösterir.

Dünya hayatını ahirete tercih eden, yani ahiret inancını ve sorumluluklarını göz ardı eden kâfirler topluluğunu Allah’ın hidayete erdirmemesi, onların kendi seçimlerinin bir sonucudur. Allah’ın hidayeti, doğru yolu arayan, samimi bir kalple gerçeğe yönelenlere nasip olur. Kendi iradeleriyle küfrü ve dünya düşkünlüğünü seçenler, bu hidayetten mahrum kalırlar.

Özetle, nahl 107. ayet, imandan sonra inkâra sapan veya genel olarak küfürde direnen kimselerin durumunu açıklarken, bunun ana sebebinin dünya sevgisi ve ahireti ikinci plana atma olduğunu belirtir. Bu durum, onların doğru yola iletilmemelerinin de bir nedeni olarak gösterilir.

MEHMET OKUYAN TEFSİRİ

Başa dön tuşu