Muhalefet, Kamu Reklamlarının Dağılımını Eleştirdi

Muhalefet, kamu kaynaklarının iktidar yanlısı medyaya aktarılmasını eleştirerek, bu durumun basın özgürlüğünü ihlal ettiğini belirtti. kamu reklamları

Muhalefet, kamu kaynaklarının iktidar yanlısı medyaya aktarıldığını ve bunun basın özgürlüğü ile bütçe hakkını ihlal eden bir uygulama haline geldiğini ifade etti.

Yeni Yol Partisi Grup Başkanvekili Selçuk Özdağ ve 20 milletvekili, kamu kurumlarının basın ve dijital medya kuruluşlarına verdiği reklamların eşitlik ve hukuka uygunluk açısından incelenmesi için Meclis araştırma önergesi sundu. Ancak önerge, AKP ve MHP oylarıyla reddedildi. Özdağ, konuşmasında, “Mesele, kamu kurumlarının hangi gazeteye, hangi televizyona, hangi dijital platforma kaç lira ilan verdiği meselesi değildir; mesele, vatandaşın vergisiyle oluşan kaynağın kime göre, neye göre ve hangi siyasî saikle dağıtıldığı meselesidir” dedi.

Özdağ, reklam dağılımına ilişkin bazı medya kuruluşlarına verilen yoğun destekleri aktararak, iktidara muhalif medya kuruluşlarına hiç ilan verilmediğini belirtti. Kamu ilanlarının iktidar yanlısı kuruluşlara yönlendirilmesinin “görünmez bir sansür mekanizmasına” dönüştüğünü ifade etti.

İYİ Parti Grubu adına konuşan Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan, kamu bankalarının reklam bütçelerinin tamamen iktidar yanlısı medyaya aktarıldığını belirtti. Türkkan, “2025’in Ocak-Eylül döneminde kamu bankalarının reklam harcamaları 5 milyar lira oldu. Bu paralar nereye gitmiş? Hepsi iktidar yanlısı televizyon ve gazetelere gitmiş” dedi. CHP Grubu adına konuşan Nermin Yıldırım Kara ise, kamu kaynaklarının eşit dağılımının hak olduğunu vurguladı ve bu konuda hesap verebilir bir anlayışla çalışmaların yürütülmesi gerektiğini belirtti.

İlginizi çekebilir

Vergi Adaletsizliği Türkiye’nin Ekonomik Geleceğini TehditCHP’nin Yargı Davalarının Yayınlanması Teklifi Reddedildi

Başa dön tuşu